جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

التهاب فاشیای کف پا

التهاب فاشیای کف پا یک بیماری التهابی دردناک پاشنه پا است که بر ساختار رباطی بزرگ در قاعده پا تأثیر می گذارد و می تواند باعث درد قوس پا و درد پاشنه شود. فاسیای کف پا می تواند به دلیل تحریک در محل اتصال آن، در پایه استخوان پاشنه، ضخیم و ملتهب شود. در برخی از بیماران، پارگی های کوچک ممکن است ایجاد شود و این افراد از درد حاد رنج می برند که می تواند طاقت فرسا باشد. گاهی اوقات در عکس برداری با اشعه ایکس، خار پاشنه (خار استخوان) دیده می شود، اما اینها معمولاً علت درد پاشنه پا نیستند.

لازم به ذکر است که “خار پاشنه” یک تشخیص گمراه کننده است، امروزه بیشتر و بیشتر پزشکان می‌پذیرند که خار پاشنه مشکلی ندارد و این خارهای استخوانی باعث درد نمی‌شوند. در عوض، منبع درد، التهاب داخل فاسیای پلانتار اطراف خود خار است.

بیماران مبتلا به فاشیای کف پا معمولاً در زیر قسمت پاشنه پا احساس درد می کنند، درد قوس پا کمتر شایع است، اما همچنین یکی از علائم اصلی این بیماری است. درد پاشنه در اول صبح هنگام بلند شدن از رختخواب و پس از دوره‌هایی استراحت، مانند رانندگی یا نشستن، شایع است. درد در پاشنه پا می تواند نامنظم باشد و اغلب، دوره های بدون درد وجود دارد که فرد احساس می کند در حال بهبود است. اگر درد بسیار ناگهانی شروع شود، برخلاف شروع تدریجی، ممکن است به دلیل پارگی فاسیای کف پا باشد.

علل شایع فاشیای پلانتار

فاشیای کف پا در اثر فشار دادن قسمتی از پا که استخوان پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند (فاشیای کف پا) ایجاد می شود.

همیشه مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد.

اگر شما:

  • 40 تا 60 سال سن دارند
  • اخیراً شروع به ورزش روی سطوح سخت کرده است
  • در حین ورزش کف پای خود را بیش از حد کشش دهید
  • اخیراً شروع به انجام بیشتر راه رفتن، دویدن یا ایستادن کرده است
  • کفش هایی با بالشتک یا تکیه گاه ضعیف بپوشید
  • خیلی اضافه وزن دارید

بیشتر در معرض خطر این عارضه قرار دارید.

درمان التهاب فاشیای کف پا

استراحت دادن به پا و کاهش فعالیت هایی که نیازمند راه رفتن و یا ایستادن به مدت طولانی هستند به تسکین علائم کمک زیادی می کند.

قرار دادن کیسه یخ بر روی پاشنه و کف پا می تواند التهاب و درد را کاهش دهد.

پوشیدن کفش طبی با پاشنه مناسب و طبی در تسکین علائم موثر است.

استفاده از کفی و پد مخصوص التهاب کف پا می تواند کمک کننده باشد.

فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی نیز بهترین روش درمان التهاب فاشیای کف پا هستند که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی دکتر نصیری (بهترین فیزیوتراپی غرب تهران) ارائه می شود. فیزیوتراپیست ورزشهای مناسب با شرایط شما را برای کمک به تسکین علائم توصیه می کند. یک متخصص فیزیوتراپی می تواند مواردی مانند کفی و کفش مناسب برای پوشیدن را توصیه کند.

کاهش وزن در صورت وجود اضافه وزن نیز در تسکین علائم موثر است.

 

 

کلمات مرتبط :

درمان فاشیای پلانتار – درمان التهاب پاشنه پا – درمان التهاب فاشیای کف پا – فیزیوتراپی خار پاشنه – فیزیوتراپی با بیمه تامین اجتماعی – فیزیوتراپی در سردار جنگل – فیزیوتراپی در پونک – فیزیوتراپی در شاهین شمالی

التهاب فاشیای کف پا

اشتراک گذاری