جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو برای کمک به تسریع بهبودی و بازیابی دامنه حرکات و قدرت زانو از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیماران تعویض کامل مفصل مشتاق هستند تا هر چه زودتر از جای خود بلند شوند و از زانوی جدید خود استفاده کنند. در طول درمان شما برای این جراحی بزرگ، فیزیوتراپیست ها در مورد چگونگی بهبودی، دامنه حرکتی شما و اینکه چگونه می توانید در حین تقویت قدرت بعد از جراحی از عوارض جلوگیری کنید، به شما کمک خواهند کرد.

در بیشتر موارد، بازگشت به سطح فعالیتی که قبل از تحلیل رفتن مفصل زانو داشتید، با فیزیوتراپی در دسترس است. شما باید قدرت عضلانی پای خود را که ممکن است در زمانی که از مشکلات زانو رنج می بردید ضعیف شده باشد، بازسازی کنید.

برای ادامه درمان و بهبودی پس از جراحی تعویض مفصل زانو، باید دستورالعمل‌هایی را که فیزیوتراپیست خود با در نظر گرفتن نیازهای خاص خود ارائه کرده است، دنبال کنید.

فیزیوتراپیست ها توصیه می کنند حداقل دو یا سه بار در روز بعد از جراحی مفصل زانو خود را ورزش دهید. به یاد داشته باشید، پیاده روی هدفمند راهی ساده برای شروع تمرینات روزمره شماست. پس از جراحی، باید چند بار در روز با هدف راه بروید. همانطور که قدرت خود را افزایش می دهید، برنامه ریزی کنید که حداقل دو بار در روز به مدت 20 دقیقه در محله خود قدم بزنید.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

برخی از تمرینات می توانند از همان اوایل اتاق ریکاوری در بیمارستان شروع شوند. برای جلوگیری از لخته شدن خون، باید مطمئن شوید که گردش خون سالمی دارید. شروع هر چه زودتر فیزیوتراپی و ورزش به شما در بهبودی کمک می کند و باید درد بعد از عمل را کاهش دهد.

فیزیوتراپی برای بازیابی قدرت و تحرک زانو پس از این جراحی زانو ضروری است و بدون آن پروسه درمانی ناتمام خواهد ماند.

به عنوان مثال، در تخت بیمارستان خود، می توانید بالا بردن مستقیم پا انجام دهید. در حالی که زانوی خود را صاف نگه می دارید، عضلات ران خود را سفت کنید. پای خود را مقداری از روی تشک بلند کرده و پنج ثانیه نگه دارید، سپس پای خود را روی تخت پایین بیاورید. این کار را تا زمانی که ران شما احساس خستگی کند ادامه دهید. همچنین می توانید این تمرین را به صورت نشسته در کنار تخت خود انجام دهید و پای بدون تکیه گاه خود را صاف کنید.

در حالی که روی تخت دراز کشیده اید یا روی لبه نشسته اید، در حالی که زانوی خود را صاف نگه داشته اید، پاهای خود را به سمت سر خود بکشید. سپس پای خود را به آرامی به سمت پا فشار دهید و به انگشت پا اشاره کنید.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی پس از جراحی تعویض مفصل زانو را بر اساس بروزترین متدهای توانبخشی ارائه می دهند.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو – فیزیوتراپی پس از جراحی زانو – فیزیوتراپی زانو – فیزیوتراپی در جنت آباد – فیزیوتراپی در شهران

 

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

اشتراک گذاری