جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

توانبخشی سکته مغزی

توانبخشی سکته مغزی

سکته مغزی یک رویداد بالقوه تغییر زندگی است که می تواند اثرات فیزیکی و عاطفی پایداری داشته باشد.

بهبودی موفقیت‌آمیز پس از سکته مغزی اغلب شامل درمان‌ها و سیستم‌های حمایتی خاصی است که باید بلافاصله پس از گذر از فاز حاد و کنترل علائم بیمار در بیمارستان آغاز شوند و پس از آن در کلینیک یا منزل ادامه پیدا کنند.

توانبخشی کمک زیادی به بازماندگان پس از این عارضه مغزی می کند تا هرچه سریع تر بر عوارض ایجاد شده غلبه کرده یا آن ها را کاهش دهند تا چالش های کمتری را در زندگی روزمره تجربه کنند.

توانبخشی سکته مغزی

برنامه توانبخشی پس از این عارضه مغزی شامل فیزیوتراپی ، کاردرمانی و گفتاردرمانی است که نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی این عزیزان پس از آسیب مغزی خواهد داشت.

  • فیزیوتراپی: فیزیوتراپی مهم ترین بخش از برنامه توانبخشی سکته مغزی است که توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری (بهترین فیزیوتراپی غرب تهران( به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود. فیزیوتراپی می تواند به فرد پس از سکته مغزی کمک کند تا حرکت و هماهنگی را دوباره بیاموزد. مهم است که فعال بمانید، حتی اگر این کار در ابتدا دشوار باشد. فیزیوتراپیست شدت تمرینات را با توجه به میزان تواناییهای بیمار پس از سکته مغزی در نظر می گیرد و سعی می کند بتدریج و با افزایش توانمندی های بیمار شدت تمرینات را افزایش دهد.
  • کاردرمانی: کاردرمانی نیز در برنامه توانبخشی سکته مغزی بسیار با اهمیت است ، کاردرمانی می تواند به فرد کمک کند توانایی خود را برای انجام فعالیت های روزانه مانند حمام کردن، آشپزی، لباس پوشیدن، خوردن، خواندن و نوشتن بهبود بخشد.
  • گفتار درمانی: مشکلات گفتاری مانند آفازی و لکنت و همچنین اختلال بلع از جمله عوارض سکته مغزی هستند که با خدمات گفتاردرمانی می توان به بهبود آن ها کمک کرد.تمرین، تمدد اعصاب و تغییر سبک ارتباطی همگی می توانند برقراری ارتباط را آسان تر کنند.

پیوستن به یک گروه حمایتی می‌تواند به فرد کمک کند تا با مشکلات رایج سلامت روانی که ممکن است پس از سکته مغزی رخ دهد، مانند افسردگی، کنار بیاید. بسیاری از آنها به اشتراک گذاشتن تجربیات مشترک و تبادل اطلاعات مفید است.

دوستان نزدیک و اقوام باید سعی کنند پس از سکته مغزی، حمایت عملی و راحتی ارائه دهند. اینکه دوستان و خانواده بدانند چه کاری می توانند برای کمک انجام دهند بسیار مهم است.

توانبخشی سکته مغزی بخش مهم و مداوم درمان سکته مغزی است. با کمک مناسب و حمایت عزیزان، بسته به شدت سکته مغزی، معمولاً بازیابی کیفیت زندگی عادی امکان پذیر است.

 

 

 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی سکته مغزی – فیزیوتراپی در غرب تهران – بهترین مرکز فیزیوتراپی در غرب تهران – فیزیوتراپی در جنت آباد – فیزیوتراپی در شهران – فیزیوتراپی خوب در سردار جنگل – فیزیوتراپی در آیت الله کاشانی – بهترین فیزیوتراپی غرب تهران

توانبخشی سکته مغزی

اشتراک گذاری