جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

پارگی تاندون شانه

پارگی تاندون شانه از آسیب های شایع شانه است که بالا بردن و حرکت بازو را دشوار می کند و ممکن است درد شانه و ضعف بازو را تجربه کنید.

تاندون بافت فیبری است که ماهیچه را به استخوان بدن انسان متصل می کند. نیروهای وارد شده به تاندون ممکن است بیش از 5 برابر وزن بدن شما باشد. در برخی موارد نادر، تاندون ها می توانند بشکنند یا پاره شوند. شرایطی که احتمال پارگی را بیشتر می کند شامل تزریق استروئید به تاندون، بیماری های خاص (مانند نقرس یا پرکاری پاراتیروئید) و داشتن گروه خونی O است.

اگرچه نسبتاً نادر است، پارگی تاندون می تواند یک مشکل جدی باشد و در صورت عدم درمان ممکن است منجر به درد طاقت فرسا و ناتوانی دائمی شود. هر نوع پارگی تاندون علائم و نشانه های خاص خود را دارد و بسته به شدت پارگی و اعتماد جراح می توان آن را به صورت جراحی یا پزشکی درمان کرد.

افزایش سن و فعالیت هایی که نیازمند بالا بردن مکرر دست به بالای سر هستند از جمله عواملی هستند که خطر بروز این آسیب را افزایش می دهند.

استراحت، مسکن ها و فیزیوتراپی می تواند در درمان این کمک کننده باشد. برخی از افراد برای اتصال مجدد تاندون پاره شده نیاز به جراحی دارند.

شانه یک مفصل گوی و کاسه ای است که بخشی از سیستم اسکلتی است. این مانند یک توپ گلف است که روی یک سه راهی گلف نشسته است. تاندون های شانه به شما کمک می کنند دست های خود را بلند کرده و از بدن خود دور کنید. پارگی تاندون زمانی اتفاق می افتد که تاندون ها از استخوان بازو دور می شوند. پارگی ممکن است در اثر استفاده بیش از حد یا آسیب دیگری ایجاد شود.

انواع پارگی تاندون شانه

جزئی: با پارگی ناقص یا جزئی، تاندون هنوز تا حدودی به استخوان بازو می چسبد.
کامل: با پارگی کامل یا پارگی کامل، تاندون به طور کامل از استخوان جدا می شود. یک سوراخ یا شکاف در تاندون وجود دارد.

علائم پارگی تاندون شانه

  • احساس درد در شانه که با حرکات شانه تشدید می شود.
  • کبودی سریع و فوری
  • ضعف در حرکات شانه
  • ناتوانی در استفاده از بازوی آسیب دیده
  • ناتوانی در حرکت دادن شانه
  • تغییر شکل 

روشهای درمان

در صورت شنیدن یا احساس ضربه ناگهانی، درد شدید، کبودی سریع یا فوری پس از تصادف و ناتوانی در استفاده از بازوی آسیب دیده با پزشک تماس بگیرید. ممکن است دچار پارگی تاندون شوید.

این آسیب در اغلب موارد با روشهای غیرجراحی همچون فیزیوتراپی شانه قابل درمان است، برای دریافت خدمات فیزیوتراپی سانه می توانید به کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری در غرب تهران مراجعه بفرمایید. متخصصان فیزیوتراپی ما خدمات تخصصی فیزیوتراپی شانه را با کیفیت بالا ارائه می دهند.

برای تسکین درد استفاده از داروهای مشکن همچون ایبوپروفن توصیه می شود.

در مواردی که پارگی کامل رخ داده جراحی به عنوان آخرین گزینه درمانی انجام می گیرد.

 

کلمات مرتبط :

مرکز فیزیوتراپی در غرب تهران – مرکز فیزیوتراپی در جنت آباد – بهترین کلینیک فیزیوتراپی غرب تهران

پارگی تاندون شانه

اشتراک گذاری