جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

مزایای کشش ستون فقرات

مزایای کشش ستون فقرات

قبل از اینکه جراحی کمر را برای مشکلات خود در نظر بگیرید یا تصمیم بگیرید که محکوم به یک عمر درد کمر هستید، درمان کشش ستون فقرات را در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، ما می‌توانیم به بیماران کمک کنیم تا با کمک فیزیوتراپی و روشهایی همچون کشش ستون فقرات که به رفع فشار از روی ستون فقرات کمک می کند از جراحی اجتناب کنند و تسکین طولانی‌مدت درد عصبی یا کمر را به دست آورند.

مزایای کشش ستون فقرات

کاهش فشار عصبی
همانطور که روی تخت کشش دراز می کشید، دستگاه به آرامی ستون فقرات شما را به سمت موقعیت صحیح خود حرکت می دهد. این فرآیند به حذف فشاری که دیسک‌های ستون فقرات را از جای خود فشار می‌دهد، کمک می‌کند، که به نوبه خود از فشار دادن این دیسک‌ها به اعصاب مجاور جلوگیری می‌کند.

در بسیاری از موارد، ایجاد فشار منفی در دیسک های ستون فقرات به کاهش درد و التهاب در بدن شما کمک می کند.

هنگامی که دیسک‌های نامرتب اعصاب را فشرده می‌کنند، ممکن است متوجه دردهای شدیدی شوید که از پشت تا باسن، ران‌ها، ساق‌ها و پاها گسترش می‌یابد. همچنین ممکن است احساس گزگز، بی حسی و سوزش داشته باشید. جابجایی دیسک های بیرون زده از اعصاب مجاور به پیشگیری و کاهش این مشکلات کمک می کند.

کاهش نیاز به انجام جراحی
درمان کشش ستون فقرات می تواند به برخی از بیماران کمک کند تا از جراحی ستون فقرات، از جمله فیوژن ستون فقرات یا جراحی دیسککتومی جلوگیری کنند یا به تعویق بیاندازند. در واقع، بسیاری از بیماران ما از این که چگونه این درمان غیرجراحی به خوبی درد کمر آنها را کاهش می دهد شگفت زده شده اند. برخی از بیماران حتی پس از یک جلسه تسکین را تجربه می کنند، اگرچه مراقبت مداوم معمولاً برای مزایای مطلوب مورد نیاز است.

بنابراین یکی از مهم ترین مزایای کشش ستون فقرات جلوگیری از انجام جراحی های غیرضروری است.

تسکین درد مزمن ستون فقرات
رفع فشار ستون فقرات با درد مزمن مقابله می‌کند. به این دلیل که علت درد شما را برطرف می کند، نه فقط علائم را. این به بدن شما کمک می کند تا بدون جراحی یا سایر روش های تهاجمی خود را بهبود بخشد.

هنگامی که دیسک های بیرون زده جمع می شوند، بدن شما راحت تر اکسیژن و سایر مواد مغذی را در ناحیه ستون فقرات شما توزیع می کند. این مواد مغذی به بدن شما کمک می کنند تا با کاهش تورم و التهاب، اعصاب و عضلات آسیب دیده را ترمیم کند.

التهاب اغلب مسئول درد در ستون فقرات است، بنابراین کاهش التهاب علائم ناهماهنگی ستون فقرات را نیز کاهش می دهد.

کشش ستون فقرات برای چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

  • سیاتیک
  • تنگی کانال نخاعی
  • بیرون زدگی دیسک کمر و گردن
  • اعصاب آسیب دیده یا عفونی در ستون فقرات
  • سندرم مفاصل فاست 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی ستون فقرات – کشش ستون فقرات – فیزیوتراپی سیاتیک – فیزیوتراپی دیسک کمر – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

مزایای کشش ستون فقرات

اشتراک گذاری