جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل برای کمک به بازیابی تحرک مفصل مصنوعی و تسریع بهبودی پس از این جراحی و بهبود دامنه حرکتی مفصل از اهمیت بالایی برخوردار است.

جراحی تعویض مفصل امروزه یکی از جراحی های ارتوپدی رایج است و در مواردی انجام می گیرد که مفصل بحدی تخریب شده که با روش های غیرجراحی قابل بهبود نباشد.

شانس بهبودی کامل و زندگی بدون درد پس از این جراحی بسیار زیاد است و پیگیری توانبخشی با فیزیوتراپی شانس این موفقیت را افزایش می دهد.

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل بلافاصله پس از جراحی آغاز و تا زمانی که بیمار به شرایط مطلوبی نرسیده باید ادامه پیدا کند، بسیاری از افراد ۶ تا ۸ هفته پس از جراحی به شرایط مطلوب حرکتی رسیده و می توانند از مفصل مصنوعی خود مانند مفصل طبیعی استفاده کنند.

فیزیوتراپی کمک می کند تا عملکرد مفصلی و استقلال افراد پس از جراحی برگردد و می تواند به بهبود مدیریت و اعتماد به نفس کمک کند.

بدون انجام فیزیوتراپی و توانبخشی پس از این جراحی احتمال موفقیت جراحی کاهش یافته و فرد با تاخیر به بهبودی کامل می رسد.

یک برنامه توان بخشی پس از تعویض مفصل ران یا زانو باید توسط یک فیزیوتراپ انجام شود ، با هدف حمایت از بیمار برای پیشرفت سریع تر.

فیزیوتراپی مناسب می تواند به ایجاد قدرت ، بهبود تعادل و کاهش خطر سقوط کمک کند و به بیمار اعتماد به نفس لازم برای بازگشت عملکرد مفصلی و در صورت لزوم بازگشت به کار یا حتی ورزش را می دهد.

این تمرینات می تواند به شکل مقاومت یا ورزش هوازی باشد تا دامنه حرکات مفصل را افزایش دهد.

جراحی تعویض مفصل زانو بیشتر در مفاصل زانو و لگن انجام می شود و اغلب افرادی که نیاز به این جراحی دارند به دلایلی همچون آرتروز پیشرفته یا شکستگی و خرد شدگی شدید مفصل دچار اختلال در عملکرد مفصل شده اند.

فواید فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل لگن

  • کاهش درد پس از جراحی
  • کاهش دوران نقاهت و تسریع بهبودی
  • بازیابی دامنه حرکتی مفصل
  • بهبود تحرک مفصل
  • افزایش عمر مفصل مصنوعی

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل زانو – تعویض مفصل لگن – توانبخشی پس از جراحی تعویض مفصل لگن – فیزیوتراپی در اکباتان – فیزیوتراپی در منطقه ۵ – فیزیوتراپی در صادقیه

فیزیوتراپی پس از جراحی تعویض مفصل

اشتراک گذاری