جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

فیزیوتراپی سکته مغزی

فیزیوتراپی سکته مغزی در تمام مراحل توانبخشی سکته مغزی حیاتی است. از طریق مراقبت هماهنگ از یک فیزیوتراپیست، شما یا عزیزتان می توانید روند بهبودی را شروع کنید.

برای درک توانبخشی پس از سکته مغزی، درک بهتر سکته مغزی و علل آن بسیار مهم است. اصطلاح فنی سکته مغزی تصادف عروق مغزی (CVA) است.

در مغز، رگ‌های خونی زیادی دارید که مواد مغذی و اکسیژن را به قسمت‌های مختلف می‌رسانند. هنگامی که یکی از این رگ های خونی مسدود می شود، قسمت های خاصی از مغز از تغذیه حیاتی محروم می شود.

بسته به اینکه چه ناحیه ای از مغز آسیب دیده است، معمولاً مشخص می شود که فرد دارای چه مناطقی از کمبود است. سکته مغزی معمولاً دو علت دارد – انسداد یا ترکیدن رگ خونی. هنگامی که یک رگ خونی می ترکد – که به آن آنوریسم پاره شده معروف است – احتمال آسیب بیشتر در فرد وجود دارد.

توانبخشی پس از سکته بر بهبودی پس از CVA تاکید دارد. بدن روش های درمانی خاص خود را دارد و مغز نیز از این قاعده مستثنی نیست. سعی می کند سیگنال های شکسته را پس از این آسیب دوباره سیم کشی کند.

فیزیوتراپی سکته مغزی

یک فیزیوتراپیست به فرد کمک می کند تا وظایف حرکتی را دوباره یاد بگیرد و مهارت های سازگاری را در خانه آموزش دهد. آنها همچنین وظایف حرکتی خوب یا درشت، هماهنگی و تعادل را دوباره آموزش می دهند.

فیزیوتراپی مهم ترین بخش از برنامه توانبخشی سکته مغزی است که برای حصول بهترین نتیجه از آن پیگیری منظم از اهمیت زیادی برخوردار است.

اهداف فیزیوتراپی سکته مغزی

از آنجایی که مغز راه خود را برای درمان دارد، هدف نهایی فیزیوتراپی اساساً بازیابی مجدد مغز است. بیماران سکته مغزی هر روز به تعادل ظریفی از تحریک ذهنی و فیزیکی نیاز دارند.

با پیشرفت بیمار در بهبودی، میزان تحریک متفاوت خواهد بود – و امیدواریم افزایش یابد. هدف نهایی فیزیوتراپی بهبود استقلال و ایمنی در محیط خانه است. آنها می خواهند تلاش کنند تا افراد را تا حد امکان به سطح عملکرد قبلی خود بازگردانند.

اگر سکته مغزی شدید باشد، بیمار احتمالاً ابزارها و استراتژی‌های تنظیمی را برای زندگی ایمن در خانه با نظارت می‌آموزد. یک فیزیوتراپیست آموزش دیده است تا به اعضای خانواده و بیماران در مورد ایمنی و تحرک در یک مرکز یا در خانه آموزش دهد.

در مراحل اولیه سکته مغزی، فیزیوتراپیست های ما در بهترین مرکز فیزیوتراپی غرب تهران در درجه اول بر روی ارزیابی میزان آسیب کار می کند. آنها همچنین می‌توانند روی مهارت‌های تحرک اولیه مانند تقویت سبک، کشش یا موقعیت‌یابی کار کنند.

همانطور که بیمار پیشرفت می کند، اهداف توانبخشی برای شامل فعالیت های عملکردی بالاتر تنظیم می شود. تمرکز اصلی این جلسه پیشگیری از عوارض بیشتر و درمان مسائل فعال است.

پس از ترخیص بیمار به منزل، فیزیوتراپی ادامه می یابد. هدف در این محیط ارتقای ایمنی و استقلال در محیط خانه است. فیزیوتراپیست ها همچنین از نزدیک با بیمار برای جلوگیری از از دست دادن مهارت ها یا عوارض بیشتر همکاری می کنند.

 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی سکته مغزی – توانبخشی سکته مغزی – بهترین مرکز درمان سکته مغزی – فیزیوتارپی برای سکته مغزی

فیزیوتراپی سکته مغزی

اشتراک گذاری