جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

فیزیوتراپی تخصصی سردرد

فیزیوتراپی تخصصی سردرد یکی از خدماتی است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی دکتر نصیری (فیزیوتراپی در غرب تهران) ارائه می شود.

انواع مختلفی از سردردها و محرک های مختلفی وجود دارد. فیزیوتراپی به عنوان یک درمان ایمن و موثر برای بیماران مبتلا به سردرد سرویکوژنیک (سردرد ناشی از اختلالات گردن) شناخته شده است و اغلب برای بیمارانی که سردرد تنشی تشخیص داده می شود نیز موثر است. همچنین شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می دهد برخی درمان های فیزیوتراپی می توانند برای بیماران مبتلا به میگرن موثر باشند.

فیزیوتراپی تخصصی سردرد

اولین مرحله مشاوره برای بیمارانی که از سردرد رنج می برند، مصاحبه دقیق و ارزیابی فیزیکی برای رد هر گونه علت یا انواع سردرد است که ممکن است برای درمان فیزیوتراپی مناسب نباشد و تعیین اندازه گیری های پایه به عنوان یک نقطه مرجع برای ردیابی وضعیت بیمار باشد. پس از ارزیابی، درمان شروع می‌شود، که معمولاً شامل تکنیک‌های درمانی دستی خاص برای ستون فقرات گردنی بیمار است. 

فیزیوتراپی تخصصی سردرد چگونه به درمان سردرد کمک می کند؟
برای درک این موضوع، باید آناتومی منبع عصبی بالای گردن و سر را درک کنیم. عصبي كه حس بيشتر سر و صورت را تأمين مي كند، عصب سه قلو نام دارد. ورودی این عصب در همان ناحیه ای از مغز پردازش می شود که اطلاعات حسی سه بخش بالایی ستون فقرات گردنی ما را پردازش می کند. این ناحیه هسته تریژمینوسرویکال نامیده می شود و در ساقه مغز یافت می شود. اغلب یک بیمار با گرفتگی یا آسیب در گردن، به دلیل صحبت متقابل بین اعصابی که از گردن می‌آید و اعصابی که از سر می‌آیند، سر درد را تجربه می‌کند. این درد ارجاعی نامیده می شود و در بسیاری از شرایط در سراسر بدن رایج است.

علاوه بر این مکانیسم، درمان فیزیوتراپی تخصصی سردرد قسمت فوقانی ستون فقرات گردنی اغلب در بیماران سردرد که حتی گردن درد یا سفتی ندارند، به خوبی جواب می دهد. این به این دلیل است که در بیمارانی که از سردرد و میگرن رنج می برند، هسته تریژمینوسرویکال بیش از حد حساس می شود، که اغلب به این دلیل است که محرک های کوچکی مانند برخی غذاها، الکل یا تغییرات هورمونی می تواند به اندازه کافی باشد تا آن را از لبه خارج کرده و باعث سردرد یا سردرد شود. میگرن در مطالعات فیزیولوژیکی نشان داده شده است که تکنیک‌های خاص درمان دستی ستون فقرات گردنی فوقانی می‌تواند هسته تری‌ژمینوسرویکال را بی‌حساس کند، به همین دلیل است که بسیاری از بیماران مبتلا به سردرد و میگرن با فیزیوتراپی نتایج خوبی کسب می‌کنند.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی تخصصی سردرد – درمان سردرد تنشی با فیزیوتراپی – درمان سردرد گردنی با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی تخصصی سردرد

اشتراک گذاری