جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

فیزیوتراپی برای زانو درد

فیزیوتراپی برای زانو درد در کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری (بهترین فیزیوتراپی غرب تهران) ، بر اساس متدهای درمانی روز دنیا و با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی ارائه می شود.

زانو درد یک درد رایج است که اغلب به دلیل افزایش سن، آسیب یا استفاده بیش از حد رخ می دهد. درد خفیف و حاد زانو معمولاً طی چند روز با استفاده از درمان‌های خانگی کاهش می‌یابد. با این حال، زانو درد مزمن و شدید به درمان برای کاهش ناراحتی و جلوگیری از بدتر شدن آن نیاز دارد.

یکی از گزینه های درمانی برای درد زانو ممکن است به فیزیوتراپی زانو نیاز داشته باشید. یک متخصص و دکتر فیزیوتراپی می تواند برخی از دردهای زانو را درمان کند و مشکلات اساسی را برطرف کند.

دکتر فیزیوتراپی یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که شرایط اسکلتی عضلانی، از جمله درد مزمن را تشخیص داده و درمان می کند. آنها از یک رویکرد کل نگر برای رسیدگی به نگرانی های اصلی شما استفاده می کنند و عوامل موثر از جمله آسیب ها، الگوهای حرکتی و عادات سبک زندگی را در نظر می گیرند.

متخصصان فیزیوتراپی از تکنیک های بافت نرم و درمان دستی برای تنظیم مجدد ستون فقرات و مفاصل شما استفاده می کنند. درمان ممکن است به حرکت، کاهش ناراحتی و بهبود عملکرد کمک کند. دکتر فیزیوتراپی برای زانو درد همچنین ممکن است دامنه حرکتی شما را افزایش دهد و تنش را کاهش دهد.

شایع ترین دلایل زانو درد

استئوآرتریت (OA): استئوآرتریت زمانی رخ می دهد که غضروف مفصلی زانو به دلیل افزایش سن یا آسیب از بین می رود. استخوان‌ ها سپس اصطکاک ایجاد می‌ کنند که منجر به درد، سفتی و محدودیت تحرک می‌شود.

آرتریت روماتوئید (RA): علائم این بیماری خود ایمنی التهابی شامل تورم و سفتی است. با گذشت زمان، RA می تواند باعث آسیب استخوان، مفاصل و غضروف شود.

آسیب منیسک: پارگی منیسک به دلیل افزایش سن، آرتریت و چرخش یا چرخش شدید زانوی شما رخ می دهد.

تاندونیت کشکک: تاندونیت کشکک یک آسیب مکرر است که باعث التهاب و ضعف در تاندون کشکک می شود که کاسه زانو شما را به استخوان ساق پا متصل می کند. اغلب، این وضعیت در ورزشکاران رخ می دهد.

وزن بیش از حد بدن یکی از دلایل شایع زانو درد است. اضافه وزن فشار بیشتری بر ستون فقرات، باسن و زانوهای شما وارد می کند که منجر به التهاب می شود.

سایر علل شایع زانودرد

  • سندرم باند ایلیوتیبیال (ITBS)
  • کندرومالاسی کشکک
  • انحراف مفصل زانو
  • دررفتگی کاسه زانو
  • آرتریت پسوریاتیک (PSA)
  • بیماری ازگود-شلاتر
  • تاندینوپاتی کشکک
  • سندرم پاتلوفمورال
  • پارگی رباط صلیبی قدامی (ACL).
  • کیست بیکر
  • درد ارجاعی
  • بورسیت زانو
  • نقرس

فیزیوتراپی برای زانو درد همچنین ممکن است برای توانبخشی پس از جراحی و همچنین استفاده بیش از حد و آسیب های ورزشی، از جمله رگ به رگ شدن و کشیدگی، مناسب باشد.

روشهای فیزیوتراپی برای زانو درد

درمان فیزیوتراپی برای زانودرد به علت، علائم و عوامل مؤثر بستگی دارد که ممکن است شامل وزن اضافی، وضعیت بدنی نامناسب و ارگونومی محل کار باشد.

برای ایجاد یک برنامه درمانی، دکتر فیزیوتراپی تشخیص می دهد که آیا درد زانو شما به دلیل اصلی است یا یک علت جبرانی. یک علت جبرانی زمانی است که تراز یا عملکرد زانوی شما به خطر می افتد تا مشکل دیگری مانند گرفتگی در ناحیه دیگری از بدن شما جبران شود.

دکتر فیزیوتراپی علائم همراه شما از جمله التهاب، سفتی و ضعف را نیز در نظر می گیرد و پس از آن برنامه درمانی خاص بیمار را در نظر می گیرد که می تواند ترکیبی از : درمان های دستی ، تمرینات ورزشی ، مدالیته های ضددرد ، سوزن خشک و تیپینگ باشد.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی دکتر نصیری ، طرف قرارداد با بیمه های پایه و تکمیلی خدمات تخصصی فیزیوتراپی برای زانو درد را ارائه می دهند.

فیزیوتراپی برای زانو درد

اشتراک گذاری