فواید شاک ویو تراپی

سکته مغزی چیست؟
سکته مغزی چیست؟
دسامبر 17, 2021
شکستگی استخوان ترقوه
ژانویه 7, 2022
فواید شاک ویو تراپی

فواید شاک ویو تراپی

فواید شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی (ESWT) یک درمان مبتکرانه، مقرون به صرفه و مبتنی بر شواهد برای درد تاندون (که اغلب به عنوان تاندونیت یا تاندونوپاتی شناخته می شود) و سایر شرایط در سراسر بدن است.

مزایای اصلی شوک ویو تسکین درد و بازیابی عملکرد است. شوک ویو تراپی یک روش درمانی موثر برای طیف وسیعی از شکایات رایج تاندون از جمله التهاب کف پا، تاندیوپاتی آشیل و آرنج تنیس بازان نشان داده شده است.

شاک ویو درمانی یک درمان ایمن و غیر تهاجمی با شواهد قانع کننده برای اثربخشی آن از تعداد زیادی تحقیقات و آزمایشات بالینی است. در حال حاضر کارآزمایی‌های بالینی متعددی وجود دارد که از استفاده از شاک‌ویو درمانی برای فاسییت کف پا، اپی کندیلیت جانبی و تاندونیت کلسیفیک شانه حمایت می‌کند.

فواید شاک ویو تراپی و بیماری ها

شاک ویو تراپی یک روش درمانی موثر برای انواع بیماری های اندام تحتانی و فوقانی است. این شامل:

  • خار پاشنه پا
  • تاندونوپاتی کلسیفیه
  • آرنج تنیس بازان (تاندیوپاتی اکستانسور شایع)
  • آرنج گلف باز (تاندیوپاتی خم کننده رایج)
  • سندرم درد تروکانتریک بزرگ (همچنین به عنوان تاندینوپاتی گلوتئوس مدیوس و/یا بورسیت تروکانتریک نیز شناخته می شود)
  • تاندونوپاتی پروگزیمال همسترینگ (همسترینگ تاندیوپاتی بالا یا تاندیوپاتی منشاء همسترینگ نیز نامیده می شود)
  • تاندونوپاتی کشکک
  • تاندینوپاتی آشیل اینسرشنال
  • تاندونوپاتی آشیل قسمت میانی
  • فاشیای کف پا

مکانیسم عمل شاک ویو تراپی

شاک ویو تراپی از یک دستگاه تخصصی برای رساندن انرژی صوتی از طریق پوست به قسمت آسیب دیده بدن استفاده می کند. امواج شوک مکانیکی هستند و الکتریکی نیستند. آنها امواج صوتی کم انرژی و شنیدنی هستند که جریان خون را در ناحیه آسیب دیده افزایش می دهند.

شاک ویو تراپی دو حالت اصلی دارد که به درد مداوم تاندون کمک می کند. ابتدا امواج ضربه ای برای کاهش حساسیت پایانه های عصبی کار می کنند که اغلب باعث کاهش فوری درد می شود. ثانیا، و اغلب مهمتر از همه، امواج ضربه ای باعث ریزترومای کنترل شده (آسیب میکروسکوپی) به بافت ها می شود که بدن را تشویق می کند تا با افزایش گردش خون و متابولیسم در ناحیه آسیب دیده واکنش نشان دهد. این باعث فعال شدن و تسریع پاسخ درمانی خود بدن می شود. امواج ضربه ای همچنین می توانند بافت ها و کلسیفیکاسیون های نامرتب را “تجزیه” کنند.

شاک ویو تراپی در بهترین فیزیوتراپی غرب تهران

برای بهره مندی از فواید شاک ویو تراپی می توانید به کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری (فیزیوتراپی در جنت‌ آباد) مراجعه بفرمایید.

متخصصان ما در بهترین کلینیک فیزیوتراپی غرب تهران پس از ارزیابی دقیق شرایط بیماران و در صورت نیاز بیمار از شاک ویو تراپی در کنار سایر متدها و مدالیته های فیزیوتراپی بهره می برند.

 

کلمات مرتبط :

شاک ویو تراپی در غرب تهران – فواید شاک ویو تراپی – فیزیوتراپی خوب در غرب تهران – فیزیوتراپی طرف قرارداد بیمه در غرب تهران – فیزیوتراپی در سردار جنگل