جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

بهترین درمان خار پاشنه

بهترین درمان خار پاشنه

خار پاشنه اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی کند. اما خار پاشنه می تواند با درد متناوب یا مزمن ، به ویژه در حین راه رفتن، دویدن یا … همراه باشد، اگر التهاب در نقطه تشکیل خار ایجاد شود. به طور کلی، علت درد خود خار پاشنه نیست، بلکه آسیب بافت نرم مرتبط با آن است.

بسیاری از مردم درد خار پاشنه و فاسیای کف پا را به صورت وارد شدن چاقو یا سنجاق به پایین پای خود هنگام صبح هنگام ایستادن توصیف می کنند، دردی که بعداً به درد مبهم تبدیل می شود. آنها اغلب شکایت دارند که درد شدید پس از ایستادن و یا پس از نشستن طولانی مدت دوباره عود می کند.

بهترین درمان خار پاشنه

درمان های غیر جراحی خار پاشنه

درد پاشنه همراه با خار پاشنه و فاشیای کف پا ممکن است به خوبی به استراحت پاسخ ندهد. اگر بعد از خواب شبانه راه می روید، درد ممکن است بدتر شود زیرا فاسیای کف پا به طور ناگهانی دراز می شود و پاشنه پا کشیده می شود. درد اغلب با بیشتر راه رفتن کاهش می یابد. اما ممکن است پس از استراحت طولانی مدت یا پیاده روی طولانی احساس عود درد کنید.

اگر درد پاشنه پا دارید که بیش از یک ماه ادامه دارد، با پزشک مشورت کنید. آنها ممکن است درمان های محافظه کارانه ای مانند موارد زیر را توصیه کنند:

  • تمرینات کششی
  • توصیه هایی در ارتباط با پد پاشنه ، کفی و کفش طبی
  • راهکارهایی برای استراحت عضلات و تاندون های تحت فشار
  • فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی و استفاده از مدالیته هایی همچون شاک ویو تراپی
  • آتل های شب

درد پاشنه ممکن است به درمان با داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول)، ایبوپروفن (ادویل) یا ناپروکسن (Aleve) پاسخ دهد. در بسیاری از موارد، یک دستگاه ارتوتیک کاربردی می‌تواند علل درد پاشنه و قوس پا مانند عدم تعادل بیومکانیکی را اصلاح کند. در برخی موارد، تزریق کورتیکواستروئید ممکن است برای تسکین التهاب در ناحیه انجام شود.

جراحی خار پاشنه

بیش از 90 درصد افراد با درمان های غیر جراحی بهبود می یابند. اگر درمان محافظه کارانه بعد از 9 تا 12 ماه نتواند علائم خار پاشنه را درمان کند، ممکن است برای تسکین درد و بازگرداندن تحرک، جراحی لازم باشد. تکنیک های جراحی عبارتند از:

  • رها شدن فاسیای کف پا
  • برداشتن یک خار

تست ها یا معاینات قبل از جراحی برای شناسایی کاندیدهای بهینه مورد نیاز است، و رعایت توصیه های پس از جراحی در مورد استراحت، یخ، فشرده سازی، بالا بردن پا و زمان قرار دادن وزن روی پای عمل شده بسیار مهم است. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد بیماران پس از جراحی از بانداژ، آتل، گچ، کفش طبی مخصوص، عصا یا واکر استفاده کنند. از عوارض احتمالی جراحی پاشنه می توان به درد عصبی، درد مکرر پاشنه پا، بی حسی دائمی ناحیه، عفونت و جای زخم اشاره کرد. علاوه بر این، با آزاد شدن فاسیای کف پا، خطر بی ثباتی، گرفتگی پا، شکستگی استرسی و تاندونیت وجود دارد.

پیشگیری از خار پاشنه پا

می‌توانید با پوشیدن کفش‌های مناسب با کفی ضربه‌گیر، ساق‌های سفت و پاشنه‌ حمایت‌کننده از خار پاشنه جلوگیری کنید.

انتخاب کفش مناسب برای هر فعالیت بدنی، گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی قبل از هر فعالیت می تواند خطر بروز خار پاشنه پا را کاهش دهد.

از پوشیدن کفش هایی با ساییدگی بیش از حد در پاشنه و کف پا خودداری کنید. اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن نیز ممکن است به جلوگیری از خار پاشنه کمک کند.

 

کلمات مرتبط :

درمان خار پاشنه پا – شاک ویو تراپی برای خار پاشنه پا – بهترین درمان خار پاشنه پا – بهترین فیزیوتراپی غرب تهران

بهترین درمان خار پاشنه

اشتراک گذاری