جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
کلینیک فیزیوتراپی دکتر نصیری ( شفا )

آسیب رباط های شانه

آسیب رباط های شانه

آسیب های رباط برای شانه بسیار رایج است. این آسیب‌ها که اغلب از طریق زمین خوردن، فشارهای مکرر یا ورزش‌های تماسی ایجاد می‌شوند، می‌توانند تا حد زیادی عملکرد شانه را مختل کنند، تحرک و ثبات مفصل شانه را محدود کنند و منجر به طیف وسیعی از عوارض برای فرد آسیب دیده شوند.

رباط هایی که اغلب آسیب می بینند رباط هایی هستند که مفصل آکرومیوکلاویکولار (AC) را تثبیت می کنند. مفصل AC جایی است که لبه جانبی ترقوه و آکرومیون کتف به هم می رسند که کمی بیرون زده در نزدیکی قسمت بیرونی شانه جایی که می توان آن را حس کرد و دید.

مفصل توسط یک کپسول مفصلی و بیشتر توسط رباط های آکرومیوکلاویکولار و کوراکوکلاویکولار (ذوزنقه و کوراکوئید) حمایت می شود. آسیب اغلب زمانی رخ می دهد که یک نیرو مستقیماً به نقطه شانه وارد شود، مانند ضربات در حین ورزش یا زمین خوردن، اما می تواند از سقوط روی بازوی کشیده نیز رخ دهد.

علائم آسیب رباط های شانه

علائم آسیب های رباط شانه شامل درد خواهد بود، در ابتدا ممکن است عمومی باشد و تمام شانه را در بر گیرد اما با گذشت زمان مختص بالای محل آسیب (در انتهای استخوان طوقه) خواهد بود. هنگام تلاش برای حرکت دادن بازو، به خصوص زمانی که سعی می کنید آن را بالاتر از ارتفاع شانه قرار دهید، درد افزایش می یابد یا وجود دارد. تورم نیز رخ می دهد و بسته به وسعت آسیب، تغییر شکلی رخ می دهد که با بی ثباتی مفصل نیز همراه است.

درمان آسیب رباط های شانه

مانند بسیاری از آسیب های رباط، در صورت تشخیص یا مشکوک شدن به پارگی مفصل AC، مهم است که با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید. پارگی های AC، به ویژه پارگی های درجه پایین، اغلب به طور محافظه کارانه با تجویز تمرینات تثبیت کننده و تقویت کننده مفصل که توسط فیزیوتراپیست برای شما در نظر گرفته می شود بهبود پیدا می کنند.

فیزیوتراپی شانه نقش مهمی در روند بهبودی پس از این آسیب و سایر آسیب های شانه دارد و به بازیابی قدرت و تحرک شانه نیز کمک زیادی خواهد کرد.

در صورت مشکوک بودن به وجود هرگونه مشکلی در مفصل شانه با متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی دکتر نصیر (بهترین فیزیوتراپی غرب تهران) مشورت کنید.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی شانه – فیزیوتراپی در غرب تهران – فیزیوتراپی در جنت اباد – فیزیوتراپی در شهران – فیزیوتراپی در پونک – مرکز فیزیوتراپی در غرب تهران – بهترین فیزیوتراپی غرب تهران

آسیب رباط های شانه

اشتراک گذاری